Droga do finału

Autorzy: Stanisław Nowosielski, Wojciech Szkiela

Staroć, z 1974 roku. Jeden z autorów był krótko prezesem PZPN (Nowosielski od 1972 do 1973), drugi specjalizuje się w kolarstwie. Książka generalnie z ciekawym pomysłem. To reportaż, zawierający wiele rozmów z piłkarzami, rywalami itd. Dość żywa, niestety autorzy bezkrytycznie zamieszczają też wypowiadane przez piłkarzy banały. Uczucia mam mieszane, czytało się miło, bo wciąż coś się dzieje, ale bez przesady, nie jest to takie „dzianie się”, które wciska w fotel. Jako seria artykułów w gazecie mogłoby to być jakimś przebojem. Na książkę trochę za mało. Mimo to warto sięgnąć. Można dostać pewnie na targu staroci albo w jakimś lepszym antykwariacie, ja kupiłem na dworcu w… nie powiem gdzie, bo następnym razem ktoś mnie uprzedzi.

Moja ocena: 3/5

Skomentuj

