Grać czy być

Ebi Smolarek pograł w Niemczech w dwóch sparingach. Z Koblenz i Oberhausen. Ale w sezonie grał nie będzie. Nowy trener Santander, Juan Carlos Mandia, powiedział że Smolarka nie chce. Tyle tylko, że Smolarek nie chce odejść. Nie rozumiem Smolarka. 28-letni chłopak, który w tej chwili jest w najlepszym momencie swojej kariery (albo powinien być) skazuje się na rok siedzenia na ławce, żeby wyciągnąć kilka euro więcej?

Mogę zrozumieć Tomka Kuszczaka, któremu nikt nie dał wystarczająco wyraźnie do zrozumienia, że nie ma szans. A wiec ma prawo mieć nadzieję, że jeszcze będzie numerem jeden w Manchesterze United. To jest coś.

Mogę zrozumiec, ewentualnie, Jerzego Dudka. Jest w Realu Madryt, trenuje z Kaką, Ronaldo, Benzemą… na końcu kariery taka przygoda to na pewno coś fajnego.

Ale nie rozumiem Smolarka. W sumie odwiedziłem go dwa razy w Santander i rozumiem, że można zakochać się w tym pięknym miasteczku. Ale tak bez pamięci?

Kiedy w Polsce trwała wielka mania na Ebiego, ten podkreślał: „Nie osiągnąłem jeszcze tyle co mój ojciec”. Mało kto traktował to poważnie. Jak to, Ebi? Wiadomo, potrzebowaliśmy bohatera a że większość z nas Smolarka seniora zna tylko z opowieści, to łatwo było mówić, że młody już zaatakował pozycję starego.

Szybko okazało się, że to Ebi mia rację. Potrafił ocenić realnie swoje siły. Mimo wszystko szkoda, bo Ebi był jakimś tam bohaterem naszych czasów. Naszej słabej, kulawej, nieudanej piłki. Ale jednak był. Jako jeden z niewielu polskich piłkarzy potrafił poruszyć tłumy.

A teraz? Prosi się o to, żeby grać w jakiś przeciętnym Santander, chociaż mógłby odejść gdziekolwiek i grać… nie jestem w stanie go zrozumieć.

28 komentarzy »

  1. Wilkowicz said

    Marek, gdzie Mandia to powiedział, bo chyba coś przeoczyłem? A Kuszczak właśnie usłyszał: w wywiadzie Ferguson powiedział, że Ben Foster będzie bronił angielskiej bramki na mundialu w RPA, bo nie ma lepszego od niego. Jest „streets” przed innymi kandydatami do reprezentacji. Trzeba Tomkowi wyraźniej?

  2. vegetable78 said

    Ferguson mówi im to na zmianę. Raz chwali jednego, raz drugiego. Ostatnio swoje pięć minut ma Foster. A co Twoim zdaniem on czuł, gdy Ferguson stawiał na Kuszczaka jako numer 2? Ferguson wie komu co jest potrzebne w danym momencie, wie jak zaimponować młodemu chłopakowi. Gdyby to był Buffon, to Kuszczak powinien zmykać. Ale że to Foster, to niech nie traci nadziei.
    Oczywiście to tylko wyjaśnienie – ja na miejscu Kuszczaka wolałbym grać gdziekolwiek, ale generalnie zmierzam do tego, że „o ile jeszcze Kuszczaka jestem w stanie ostatecznie zrozumieć, to Smolarka już nie”. Mam nadzieję, że rozumiesz o co mi chodzi.
    Co zaś się tyczy trenera Santander, to gadałem z kim trzeba i taką dostałem informację. Z wiarygodnego źródła. Jutro napiszę w ramach edycji tego komentarza. Pzdr i w ogóle cieszę się, że tu zaglądasz 🙂

    • Wilkowicz said

      Dostałem pewne informacje, że trzeba tu zajrzeć;) Ale o Mandię to będę Cię naciskał, gdzie to znalazłeś. Z tego co ustalałem to za wypchnięciem Ebiego jest Pernia, bo Racing ma ogromne problemy finansowe i każde euro się liczy. Ale trener jeszcze słowa na ten temat nie powiedział. Oczywiście, sparingi pokazują, że Ebiego czeka ławka. Ale czemu miałby nie wziąć sobie sezonu na ochłonięcie? I na odkucie się. Ostatecznie, jak go kiedyś Gullitt solidnie wkurwił (banujesz?), to potem miał najlepszy czas w karierze. To liczę, że go Bolton naprawdę wkurwił (banujesz?). Trzymaj się. Jak będę miał wolne miejsce do Pragi to dam znać. Ale tym razem masz być grzeczny;)

  3. vegetable78 said

    Ja nie banuję, każdy pisze co chce (proszę tylko ludzi, żeby nie robić tu weszlo.com). Zastanawiam się czy Ebi ma czas na siedzenie na ławce. Poza tym w jedną stronę byłem grzeczny, a w drugą chciałem być 🙂
    PS. Ja Mandii nie znalazłem, przecież ja nie znam hiszpańskiego. Powiedział mi taki jeden…

    • Wilkowicz said

      A tam nie znasz. Po trzeciej lufie każdy zna hiszpański

      • vegetable78 said

        tak się składa, że ja po trzeciej znam niemiecki…

  4. Marek Tal said

    Przeczytałem cały internet, a nawet jeszcze więcej. Nawet przeczytałem wszystkie newsy, które dopiero się ukażą, ale mimo to nie znalazłem żadnej wypowiedzi Mandii, która by potwierdzała wiarygodność Twojej informacji. Smolarek jest trochę dziwny. Miałem przyjemność z nim przeprowadzić dwa wywiady, jednak nie sądzę, by on chciał siedzieć na ławce. Przecież on jest piekielnie ambitny. Odważę się powiedzieć, że nawet zagra w tym sezonie około 15 spotkań. Mogę się założyć nawet oto o kratę browara.

    PS. Też szukam natrętnie transportu do Pragi.

    • vegetable78 said

      informacja jest od dziennikarzy „Asa”, konkretnych, jeszcze nigdy nie wcisnęli mi kitu więc nie miałem powodu, żeby im nie wierzyć.

  5. Sebek said

    Ale czy on nie zdawał sobie sprawy z tego, że w Boltonie nie pasuje do koncepcji Megsona i ze idzie tam jako zmiennik Elmandera? Liga hiszpańska jest dla niego wymarzona ale w Santander grać raczej też nie będzie. A jeżeli kolejny rok przesiedzi na ‚dudkowaniu’ no to w końcu też stanie się tym Dudkiem i będzie grzał ławe jeszcze długi czas…

    Za to ciekawa jest ostatnia plotka o rzekomych podchodach Pogorzelczyka pod Smolarka celem jego wypożyczenia do Lecha 😀 😀 Ganarczyka z dupy sprowadził, kiedy nikt o nim nie myślał, to może i to mu się uda (wątpię)…

    Słaba liga, dobry zespół tej ligi i pełny sezon w pierwszym składzie jako gwiazda – to chyba recepta na odbudowanie się Ebiego

  6. Marek Tal said

    @Sebek –> Smolarek do Lecha? HAHAHA. Zmień naprawdę dilera. Smolarek nawet nie znajduje się w orbicie zainteresowań Lecha i to ci mogę zagwarantować.

  7. Sebek said

    Ja też raczej wątpię w tą bajeczną historię ale takie pogłoski się pojawiały…

    raz, że Kolejorz ma już komplet napastników, dwa, że pewnie nie stać ich na sprowadzenie Ebiego a trzy, i to byłby pewnie największy problem, sama chęć gry Ebyego w Poznaniu

    PS. mój diler ma świetną renomę 🙂

  8. Omar said

    Ebi może iść po Lecha do delikatesów, a nie do Lecha. Transfer się kupy nie trzyma z żadnej ze stron. Może za 6 lat zadebiutuje w naszej mocnej i potężnej lidze.

    Smolarek musi uciekać. Najlepszy kierunek to Holandia lub Niemcy. Jakiś solidny klub w Bundeslidze albo czołówka Eredivisie i będzie super. Kuszczak powinien pograć w jakim Stołku albu Hulu. W takim klubie bramkarz ma dużo roboty i może się wykazać. Póki co jak słyszę z jego ust: „Jestem bramkarzem Manchesteru United” to się uśmiecham.

    PS. Marek co to za nowy zwyczaj ta dwuliczbowa ilość komentarzy pod wpisami?

  9. Marek Tal said

    Marek W. to obecnie najlepszy bloger w Polsce. Oczywiście mówię o kategoriach sportowych.

    Blog trzyma poziom i jakość tekstów, dlatego wchodzę na niego codziennie.

  10. Łuko said

    Marek W. to dziś bezapelacyjnie czołówka polskich blogerów, nie tylko sportowych. Żebyście widzieli liczbę wejść na stronę podaną w formie wykresu, którą Marek strzeże niczym oka w głowie. Ja widziałem.
    Jego blog niczym kolejka na Gubałówkę prze do góry, do góry, do góry. I nikt nie wie, kiedy się zatrzyma. Jeśli w ogóle się zatrzyma. Blog oczywiście, nie kolejka

    • zelaznypunktwidzenia said

      Ej Łuko czy to prawda, że ostatnio wykres – którego Marek W., strzeże jak oka w głowie – poszybował tak wysoko, że przebił ekran monitora i zaczyna już powoli przebijać sufit? Ja tam nie wiem, ale ty masz ten zaszczyt, że podobno siedzisz obok samego pana Marka, więc tak nieśmiało pytam…

  11. vegetable78 said

    Łuko, jeśli będziecie sobie ze mnie robić jaja, to zamknę bloga a później zamknę się w sobie!

  12. Marek Tal said

    Nie przesadzaj. I nie rób sobie z nas jaj

  13. Łuko said

    Ci z czwartego piętra skarżą się coraz częściej, że coś im łomocze w podłogę, więc pewnie to ten wykres.

  14. colo_colo_santiago_de_chile said

    Marek, dzwonili do mnie znajomi z Australii. Wpisuj coś w nocy, bo zaczynają od Ciebie dzien. Już nie czarny chleb i czarna kawa, tylko czarny wawrzyn…. Uważaj na szybujące wykresy, nie boisz się że odwali ci sodówka czy też zupełnie ci to nie grozi, bo twardo stąpasz po ziemi, najważniejsza jest rodzina i do wszystkiego dochodzi się ciężką pracą?

  15. vegetable78 said

    to z pewnością jeden z najlepszych dowcipów jakie ostatnio słyszałem, z pewnością, mało mnie nie rozerwało ze śmiechu, ręka, noga, mózg na ścianie..
    A wracając do wykresów, to traktuj to w formie żartów. Wykresy mają goście z wyborczej, tutaj jest pykanie w klawiaturkę. pzdr.

  16. colo_colo_santiago_de_chile said

    Marek,
    jakbym był waszym naczelnym to widząc wasze moce przerobowe zaprzągłbym was do roboty w gazecie. Z korzyścią dla niej zresztą. Szkoda tylko, że tak dużo informacji tutaj opierasz na tym, co powiedzieli ci dziennikarze. Nie wiem, albo wierzysz dziennikarzom zza granicy bardziej niz tym polskim, albo masz bardzo dobre zdanie o swoich kolegach po fachu, nawet w Polsce.
    Bo jak Iron mi mówi, że do mnie zadzwoni, to wiem ze na pewno nie zadzwoni.
    Jak Fakt Dziennik i wszyscy inni piszą źe Leo zwolniony w kwietniu to on na pewno zostanie w robocie.
    A wiekszosc dziennikarzy z zachodnich gazet informacje o Polsce biorą od Kaliszuka, bo mają jego numer.
    Sink abałt it.

  17. vegetable78 said

    Pewnie masz wiele racji, dlatego też, jeśli powołuję się po raz kolejny na informacje dziennikarzy zza granicy, to tych, którzy są sprawdzeni.
    A co do pierwszej części twojej wypowiedzi to powiem tyle, że mam co robić i od czasu do czasu, mam nadzieję, widać to, natomiast bloggersa traktuję jako miejsce, w którym mogę sobie napisać wszystko to, co mi się podoba, skomentować wydarzenia, przetrenować pisanie opinii. Mam nadzieję, że kiedyś, w bliżej nieokreślonej przyszłości, się to przyda.
    pzdr.

  18. omar said

    Marek mógłby być, powinien być felietonistą PS. Tak jak pisałem u Przemka, że w PS brakuje opinii, analiz i felietonów. Wawrzyn wypełnij tę lukę!

  19. vegetable78 said

    może kiedyś się uda, jak dopracuję styl (na blogu), na razie są mocniejsi, ale dzięki za doping, mam nadzieję że pomoże, pzdr.

  20. colo_colo_santiago_de_chile said

    nie dopracujesz stylu na blogu. redaktor jest niezbedny nawet najbardziej utalentowanemu. ale to moje zdanie.

  21. vegetable78 said

    cóż, pewnie masz sporo racji. Redaktor jednak nie jest trenerem, ja wychodzę z założenia, że sam coś przetrenujesz, a to stwarza większe możliwości redaktorowi. To jest jednak temat na dyskusję inną niż ta na blogu. pzdr.

  22. Wilkowicz said

    Wawrzyn, zwracam honor

    • vegetable78 said

      ok, dzięki, szukałem go w domu i nie mogłem znaleźć, tak właśnie mi się wydawało, że ktoś pożyczył 🙂

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Skomentuj

