Karać kibiców, klubu nie ruszać

Wystartowało radio toksport.pl, i nagraliśmy wczoraj w nocy naszą pierwszą audycję. Andrzej czyli nasz wielki mistrz radiowy wymyślił coś co nazywa się „digital letter”, czyli list cyfrowy. Żelaźniak ma czytać do mnie list o polskiej piłce,a ja mam mu odpowiadać. To ma brzmieć jak zwykły list, jakby Basia pisała do cioci, a babcia do Józia. Generalnie przedstawiamy argumenty za i przeciw.

Już czuję te uśmieszki i podszepty „witaj szanowny Piotrze”, „Jak się miewasz drogi Marku”. Nawet wiem, kto w pracy będzie w tym celował. Kto? Wszyscy!

Ale trudno – radio jest radio – dość pitolenia, trzeba zdobyć się na odwagę. A w ogóle słucham właśnie radia i chyba będę go cały czas słuchał. Ciekaw jestem jak się rozwinie. Jest kilku młodych chłopaków, którzy zdobywają doświadczenie i nieźle im idzie.

Przyznam, że w naszym przypadku było sporo nerwów, bo mówię niewyraźnie, więc pierwsze próby będą brzmiały trochę nienaturalnie. Ale trudno, raz kozie śmierć. Jedziemy!

Pierwszy temat dotyczył kiboli Legii. Przytoczę większość swojego „listu”. Jestem przeciwnikiem rozwiązań „siłowych” wobec klubu.

A więc jestem zdecydowanym przeciwnikiem wykluczania Legii z pucharów. Rozumiem, że w mediach będzie trwała nagonka na klub. Rozumiem też rozgoryczenie zwykłych ludzi, którzy mają dość zadym i kiboli hańbiących Polskę w Europie. Też mam tego dość.
Ale akurat Legia jest takim klubem, który od własnych kiboli trzeba wyraźnie oddzielić.

Poważnym argumentem dla mnie jest jednak to, że za zajścia na stadionie odpowiedzialni są głównie miejscowi bandyci, a za bandytów, którzy stoczyli bitwę z policją pod stadionem klub nie może odpowiadać. Klub nie ponosi odpowiedzialności za cokolwiek co dzieje się poza stadionem. To proste.
Oczywiście zgadzam się z tym, że właściciel Legii przyczynił się do konfliktu z kibolami, a jednak nie zapominaj, że właśnie ITI wydało kibolom wojnę.

Gdyby dzisiaj wykluczyć Legię z pucharów, to oznaczałoby to zwycięstwo chuliganów. Odpowiedzialność za zajścia muszą ponieść konkretne osoby, nie klub. Uważam, że każdego kibola, któremu udowodniono udział w zajściach, trzeba ukarać więzieniem, nie mówiąc o dożywotnim zakazie stadionowym. Ale to wszystko.
Klub od lat robi wiele, żeby poprawić standard bezpieczeństwa na stadionie. Mam wrażenie,
że awantury podczas meczów wyjazdowych są częścią wojny z klubem. Gdyby UEFA wykluczyła
Legię z pucharów a ITI straciło możliwość zarabiania na rozgrywkach w europejskich pucharach i wycofało się z finansowania klubu, kibole znowu byliby bezkarni. Bo nie sądzę, żeby ewentualny nowy właściciel był tak twardy w rozmowach z nimi i stosował starą amerykańską zasadę – z terrorystami nie negocjujemy.
I jeszcze nawiąże do przykładu kolegi (Piotrek powiedział, że jeśli kilkakrotnie zapraszasz kolegę na imprezę a ten przyprowadza ze sobą dresiarzy,którzy robią bardachę, to w końcu przestaniesz go zapraszać).

Wyobraź sobie, że na imprezę wchodzi banda dresiarzy, którzy podają się za twoich kolegów. Czy mam cię więcej nie zapraszać?
I tyle, do usłyszenia wkrótce.

3 komentarze »

  1. Omar said

    Legia może wylecieć z pucharów, ale to nie byłoby dobre wyjście. O to właśnie chodzi kolesiom rozpieprzającym regularnie stadiony na wyjazdach. Znowu będą mogli powiedzieć „Legia to my” i pokazać, że mogą zepsuć organizacyjny wysiłek klubu. Legia zrobiła wszystko, żeby temu zapobiec. Sama zajęła się dystrybucją biletów, a że ktoś pojechał do Kopenhagi na własną rękę? To już duńska policja musi sobie z tym radzić.

    PS. Radia jeszcze nie słuchałem, bo nie mam ze sobą słuchawek.

  2. Sebek said

    mozna tego radia słuchac w telefonie 🙂 ?

    • vegetable78 said

      nie mam pojęcia, nie zadawaj mi takich pytań, walczyłem 5 godzin by znaleźć przycisk do nagrywania w mikrofonie. Pzdr.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Skomentuj

