PaneLisa

Canal Plus organizuje okrągły stół polskiej piłki. Myślę, że niczego to nie zmieni i jest to jedynie reklama stacji telewizyjnej ale kto wie. Może się przyda. Może ktoś wpadnie na jakieś ciekawe pomysły, może ktoś kto ma taki pomysł przepchnie go w dyskusji. Nie wierzę w to ale zobaczymy.
Zaintrygowały mnie panele dyskusyjne. To dlatego, że jeden poprowadzi Tomasz Lis. Zastanawiam się jaki był powód zaproszenia Tomasza Lisa do moderowania panelu. Czy chodzi o podniesienie prestiżu debaty? O medialne nazwisko?
Tomasz Lis poprowadzi panel pod tytułem: „Bezpieczeństwo. Z rodziną na stadion”.

Nie ma znaczenia co poprowadzi. Liczy się to, że poprowadzi Lis. Człowiek, który do świata futbolu powinien mieć zakaz wstępu. Człowiek, który wpuścił na antenę TVP Dariusza Wdowczyka i postanowił go wybielić, przeprowadzając z nim skandaliczny wywiad. W TVP, za nasze pieniądze. Jednego z najbardziej zepsutych ludzi polskiej piłki. W imię czego? Starej znajomości? Wspólnych balang? Nie wiem.

Oglądałem go i nie wierzyłem, że te pytania zadaje słynny dziennikarz, niedoszły prezydent RP…
„Wygląda na to, że w 3. lidze nie awansowało się tylko dzięki grze?”, „Czy chce pan przeprosić?”, „Pan grał w kadrze, w Celticu, nie przyszło panu do głowy: ja się w tym g… babrał nie będę?”.

Wszystko było jakby ustalone, pół trudnego pytania, gdzie tam pół choćby ćwierć. Do Wdowczyka… Rozumiecie?
Dla mnie Lis stracił wiarygodność. Nie tylko w piłce ale jako dziennikarz w ogóle.

Każdy robi co chce, ale moim zdaniem Lis sam powinien mieć trochę przyzwoitości i odpuścić. A szefowie Canal Plus powinni mieć trochę przyzwoitości i go nie zapraszać. Ktoś kiedyś powiedział jednak pewną mądrą rzecz: „Nie szukaj przyzwoitości w świecie telewizji”.
A ja naiwny zawsze szukam.
W każdym razie jak dla mnie obecność Lisa dyskredytuje te obrady, zatrudnienie do panelu kogoś niewiarygodnego, podważa uczciwość zamiarów obradujących.
Oczywiście obejrzę te obrady, bo nie może być tak by z powodu jednej osoby całość trafił szlag. Jak pisałem na wstępie, nie wierzę że jest to coś więcej niż reklama stacji telewizyjnej, ale może ktoś coś zaproponuje. Może do głowy Grzegorza Laty przebije się jakaś myśl. Może powie: „O, o, to dobre”. Może nawet zapamięta i kiedyś wykorzysta. Może.

PS. A to mój wcześniejszy wpis na te,mat programu Lisa, robiony prawie na gorąco.

Skomentuj

