Tranzyt

Maciej Skorża stwierdził podczas konferencji prasowej, że sytuacja w Legii jest podobna do tej w Wiśle. Użył nawet słowa analogiczna, czyli krok dalej. Przecież przejmował zespół, który był po najgorszym sezonie w swojej najnowszej historii a doprowadził go do mistrzostwa.
Nie do końca jest to zgodne z prawdą.
Dziś musi budować wszystko od zera, wtedy wziął po prostu zespół z niewykorzystanymi możliwościami i je wykorzystał. Takich przypadków w Polsce w ostatnich latach było wiele. Choćby dwa przypadki w Lubinie u Smudy i wcześniej Michniewicza (ciekawe dlaczego wciąż nie może znaleźć pracy).
Dziś działa na spalonej ziemi, jego praca będzie polegała na przyspieszonej ewolucji, wymianie większości piłkarzy, którzy są wypaleni, którzy zresztą nie mają osobowości do wielkiej gry.
Oczywiście w zwykłym zakładzie pracy czasem jest tak, że czekasz, siedzisz, nic nie robisz, nie chce ci się, nie masz motywacji… czekasz na kogoś kompetentnego. Nagle przychodzi… i po prostu wracasz do życia.
Ale czy widzicie te możliwości u Bartłomieja Grzelaka? U Piotra Gizy? U młodych – Borysiuka? Może trochę… u Rybusa?
Jestem ciekaw. Spośród trzech nowych transferów najmniej podnieca mnie Mezenga, gdyż nie mam na dzisiaj podstaw do myślenia, że jest to piłkarz wart więcej niż Arruabarrena. Spotkałem się co prawda ze stwierdzeniem, że przecież druga liga turecka (Mezenga zdobył tam 21 goli w 25 meczach) nie jest dużo słabsza niż pierwsza polska, ale w tym momencie przerwałem rozmowę, powiedziałem że mam kilka pilnych spraw do załatwienia i wyszedłem. Nie należy zbyt długo podtrzymywać rozmowy z niepoważnymi ludźmi.
Kiedyś mówiło się tak o drugiej lidze niemieckiej albo angielskiej. To co innego.
Dlatego dopóki nie zobaczę go w akcji, w poważnym meczu, nie uwierzę. Poza świetnym sezonem w drugoligowym tureckim zespołem facet nic nie zdziałał. Spokojnie. A przy okazji – jak to jest, że Legia wysyła na wakacje do Brazylii Jóźwiaka, który jeździ, podpatruje piłkarzy, wypisuje nazwiska a na końcu bierze piłkarza z Brazylii od swojego kumpla – menedżera piłkarskiego. To po co jechał i marnował pieniądze? Nic nie znalazł? A przecież mówił, że znalazł…
Knezević… zobaczymy, słychać różne opinie.
Bardzo podoba mi się natomiast transfer Ivicy Vdroljaka.
Oczywiście jest tu jakiś powód do niepokoju…
1. Skoro jest taki dobry, to dlaczego uchował się do 27. roku życia w Dinamie Zagrzeb? Przecież zaglądają tam wszyscy najlepsi menedżerowie świata…
2. Skoro jest taki dobry to co w ogóle robi w Polsce?
Gdy jednak po raz pierwszy mówiono o jego transferze do Polski kilka miesięcy temu, rozmawiałem z moim kolegą z Zagrzebia, dziennikarzem, który stwierdził że jest to zawodnik bardzo solidny i żebym przypadkiem nie wyobrażał sobie, że przejdzie do takiej ligi jak polska.
A jednak…
To kolejny transfer po przejściu Siergieja Kriwca do Lecha (a kolejnym może być Martin Kamburov z Bułgarii, piłkarz dość nieprzypadkowy, jak się wydaje) który daje nadzieję na to, że Polska może być dobrym tranzytem dla piłkarzy ze wschodu i Bałkanów (tych, którzy nie przebili się w pierwszym rzucie) na zachód Europy. Przynajmniej przez kilka najbliższych lat.
Tak jak było w przypadku Jana Muchy, tak jak może być w przypadku Semira Stilicia albo wkrótce właśnie Kriwca, kto wie czy nie Andraża Kirma, w końcu dobry zawodnik nie może mieć dwóch słabych sezonów… Doszliśmy w Polsce do dna naszych możliwości, czas iść w górę.

6 komentarzy »

  1. mozdok said

    Knezević ostatni raz na wypożyczeniu był 3 lata temu. Rozegrał pełny sezon będąc pewnym punktem mistrzowskiej drużyny Partizana.

  2. vegetable78 said

    tak, tak, z rozpędu użyłem zbyt daleko idącego skrótu myślowego, ze tak to dyplomatycznie nazwę. Nadinterpretacji. Konkretnie ktoś coś mi powiedział, a ja potraktował to jako pewnik. Błąd! Dzięki za uwagę, pozdrawiam.

  3. Mario said

    „Spotkałem się co prawda ze stwierdzeniem, że przecież druga liga turecka (Mezenga zdobył tam 21 goli w 25 meczach) nie jest dużo słabsza niż pierwsza polska, ale w tym momencie przerwałem rozmowę, powiedziałem że mam kilka pilnych spraw do załatwienia i wyszedłem. Nie należy zbyt długo podtrzymywać rozmowy z niepoważnymi ludźmi.”- Myślę że na to pytanie mogliby odpowiedzieć Bieniuk i Dziewicki( w jednym z wywiadów stwierdzili że taktyka jest kiepska ale wyszkolenie techniczne dobre) ewentualnie R. Dąbrowski i cos mi się zdaje Marek że chciałbyś też przerwać rozmowę i wyjść, ale chciałbym się mylić…

    • vegetable78 said

      Jakie pytanie? Czy druga liga turecka jest niewiele słabsza niż pierwsza polska? Bez przesady, nie samobiczujmy się tak :).

  4. piecyk said

    Żadnych nowych wpisów? Na przykład o tym, że Futbol News w ciągu 10 miesięcy podniósł cenę ze 1,50 zł do 4,50 zł? 😀

  5. wsi said

    Futbol News zwija sie?

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Skomentuj

