Grosik za grosze

Wracam do sygnalizowanego tematu z Grosickim, który poszedł na wypożyczenie do Arisu (100 tys. euro a w razie zakupu milion)
250 tysięcy złotych dostaje każdy klub za miejsce wyżej w tabeli. 100 tysięcy euro czyli 400 tysięcy złotych dostanie Jagiellonia za wypożyczenie do Arisu Kamila Grosickiego.
Grosicki zapewnił drużynie kilka punktów. Nie twierdzę, że nie zrobi tego Maciek Makuszewski, życzę mu powodzenia… ale na dziś rachunek ekonomicznie nie zgadza mi się. Spadek o miejsce czy dwa może powodować również brak awansu do europejskich pucharów w przyszłym roku, a szansa jest…
Generalnie nie jest to gra warta świeczki.
Teraz wykazać się może Michał Probierz. Ten trener, który dzisiaj awansował do czołówki szkoleniowców, jeszcze nie dawno nie widział w składzie Grosickiego czy Frankowskiego. Grają, bo tak kazał główny sponsor klubu. Pierwszy odszedł Grosicki, możliwe że w grudniu skończy Frankowski (mam nadzieję, że nie), zobaczymy co naprawdę wart jest Probierz a właściwie jego koncepcja. Sądzę, że wróci do szeregu, choć chciałbym się mylić i wierzyć, że świetna gra Jagiellonii oparta na dobrej polskiej tradycji (czyli szybki atak, wypad i strzał, czy to nie polskie właśnie?) to efekt jego przemyślanej strategii a nie przypadku i faktu, że wbrew sobie ma takich a nie innych piłkarzy.
Oczywiście nie winię tu Probierza za odejście Grosickiego, nie wyciągam tak daleko idących wniosków… rozumiem, że władze Jagiellonii chcą odbić sobie pasztet transferowy Maycona – kilkaset tysięcy dolarów (ile dokładnie? Na pewno poniżej 600) za ostatniego rezerwowego to małe nieporozumienie… i zarobić milion euro za Grosika. Zobaczymy, na razie rachunek ekonomiczny mi się nie zgadza.
PS. Z drugiej strony czy nie jest tak, że Białorusini „wydymali” mówiąc brzydko Białostocczan? Grajcie mi tym Mayconem – krzyczeli. Kupili kilka meczów, bo czasem na starym video widać, jak Maycon biegnie w stronę bramki a obrońcy rozstępują się przed nim niczym morze czerwone… i trach! Bramka. Inwestycja pochłonęła pewnie 10 procent zysku. Im bardziej na wschód tym mniejsze koszta. A my? No cóż, uczymy się, uczymy. Chyba, że w Białymstoku liczą, że Grosicki pokaże się na lepszym rynku i zostanie wypatrzony przez przedstawicielami większego klubu. Różnie może być, może jestem krótkowidzem.

6 komentarzy »

  1. ole said

    Tu piszą, że jednak nie odchodzi:

    http://jagiellonia.net/?co=aktualnosci&id=4567

    • vegetable78 said

      nie piszą że nie odejdzie, tylko że jeszcze nie odszedł 🙂 zobaczymy, ale podobno jest to przesądzone.

  2. Mattia said

    Czas mają do jutra. To byłaby dla nich spora strata, tym bardziej, że raczej nie ściągną na jego miejsce nikogo porównywalnego klasą (klasą – oczywiście na polskie warunki).

  3. Mattia said

    choć nie ukrywam, że docelowo wierzę w Makuszewskiego. Rok temu widziałem Wigry w Wolbromiu i trzech zawodników wpadło mi w oko. Kowalski, który gra teraz w Olsztynie, Radzio i właśnie Makuszewski. Ogólnie Wigry miały w ostatnich 2 sezonach fajną ofensywną ekipę. Rozbili to. Pozwolili odejść dobremu trenerowi, w tym roku mogą mieć naprawdę spore kłopoty.

    • vegetable78 said

      jestem ciekaw Makuszewskiego… widziałem go z Bełchatowem oraz jakieś urywki, sporo słyszałem, same dobre rzeczy, ale na razie za wcześnie za wnioski. Już teraz mówią, że ma papiery na reprezentanta, ale nie zachwycił mnie tak jak na przykład Sobota.Swoją drogą, podobno w Gdańsku Sobota był słabiutki… może za bardzo się podpaliłem. Mam nadzieję, że nie, brakuje nam nowych POLSKICH gwiazd.
      PS. Przy okazji, choć nie przepadam za włoską piłką, muszę przyznać, że poczytałem trochę fajnych rzeczy na twojej stronie, nieźle napisane, będę zaglądał częściej, pozdrawiam.

  4. Mattia said

    a dzięki, dzięki, zapraszam na bloga. pozdrowienia

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Skomentuj

